Kinderkleding outlet Merken Babykleding Jongenskleding
Het merk O'Neill / Oneill kinderkleding wordt hier kort beschreven en we geven een overzicht van de laatste collectie en artikelen die in onze online webwinkel / webshop nu goedkoop voor jongens en meisjes te koop zijn.
O’Neill, het originele californische surf-, snow- en lifestyle merk, is opgericht in 1952 toen Jack O’Neill, geïnspireerd door zijn grote passie voor het surfen, met de uitvinding van de eerste neopreen wetsuit ter wereld een succesvolle manier had gevonden om zijn surf sessies in de ijskoude oceaan voor de kust van Noord Californië langer te laten duren. Kort daarna opende hij vanuit zijn garage de eerste surfshop in Santa Cruz.
Hoewel er heel veel is veranderd sinds die tijd, staat de visie van Jack met betrekking tot de productie van functionele en innovatieve boardriding producten nog steeds aan de basis van alles wat het merk doet. Met deze core waarden – innovatie in stijl en technologie – heeft O’Neill zich geheel gewijd aan de evolutie van de actieve boardsporten.
Van de eerste neopreen wetsuit en surf leash, tot aan de eerste naadloze boardshort ter wereld en een uitgebreide range aan in de kleding verwerkte draagbare elektronica; het innovatieve karakter van O’Neill zal het merk altijd blijven beheersen.
Tegenwoordig is O’Neill wereldwijd overal te vinden. Geïnspireerd door de rijke geschiedenis van het merk en het universele enthousiasme voor de actieve boardsporten, zal O’Neill zich blijven inzetten voor het stimuleren van de evolutie binnen de boardriding cultuur en het vergroten van haar reputatie als één van de toonaangevende lifestyle merken voor de jeugd.
“Toen ik dit bedrijf bijna vijftig jaar geleden opzette vanuit mijn kleine surfwinkel in Santa Cruz, had ik nooit durven dromen dat het allemaal tot dit niveau zou uitgroeien. Wij worden gezien als de toonaangevende partij in de ontwikkeling van producten voor watersport liefhebbers. Onze doelen zijn steeds hetzelfde gebleven: het aanbieden producten van hoge kwaliteit voor het genot, plezier en bescherming in de sporten waarin deelgenomen wordt. De ontwikkeling en marketing van kwaliteits watersport producten betekenen veel meer voor mij dan alleen zaken. Het blijft en is altijd al mijn leven geweest.”
Over het algemeen wordt aangenomen dat de oude Polynesiërs de eerste surfers waren en dat zij het surfen op de eilandengroep Hawaï introduceerden. Bekend feit is ook dat toen Kapitein Cook deze eilanden bezocht in 1778, het surfen aldaar op haar hoogtepunt was. Na de komst van de missionarissen op de eilanden en hun negatieve interpretatie van deze sport van de koningen, liep de belangstelling voor het surfen sterk terug totdat de sport rond 1880 bijna helemaal verdwenen was.
Om de surfsport in Hawaï weer populair te maken, richtte Alexander Hume Ford in 1908 de Outrigger Canoe Club op. Er zijn bewijzen dat de Hawaïaanse prins David Kawonanaokoa in 1885 in Santa Cruz in Noord-Californië surfte, en dat hij waarschijnlijk ook de allereerste persoon was die ooit in Californië surfte. Het surfen won aan populariteit in 1907, toen George Freeth de eerste surfplank bereed bij Redondo Beach in 1907. De Olympische zwemmer Duke Kahanamoku uit Hawaï, één van de meest bekende pioniers van het surfen, populariseerde de sport verder in Californië in 1911. Duke surfte ook weer in de branding voor de San Lorenzo riviermonding bij Santa Cruz in 1917. Kort daarvoor had hij het surfen geïntroduceerd in Australië bij Freshwater Beach in Sydney, in 1915.
Ongeveer 40 jaren van evolutie en ontwikkeling later, in het begin van de vijftiger jaren, was de Californische surfer Jack O’Neill vastbesloten een surfpak te ontwerpen dat hem warm zou houden in de ijskoude wateren voor de kust van Noord-Californië en dat hem voldoende bewegingsvrijheid zou bieden tijdens radicale surf manoeuvres.
Jack experimenteerde tevergeefs met verschillende materialen totdat hij, tijdens een vlucht met een vliegtuig in 1952, een soort rubber genaamd neopreen tegenkwam. Hiermee ontwierp hij de wetsuit—een strak en lekker zittend neopreen rubberen kledingstuk dat de surfers warm hield en het mogelijk maakte het hele jaar door te surfen in de koude kustwateren.
En van dit nederige begin, een manier om langer in de koude oceaan te kunnen blijven en geen echte baan te hoeven zoeken, groeide O’Neill uit tot de grootste wetsuit producent ter wereld—door het produceren van wetsuits voor alles, van diepzee duiken tot wakeboarden. Door de jaren heen is de merknaam O’Neill een wereldwijd marketing succes geworden. Maar de echte kern van de filosofie van het bedrijf komt toch van Jack zelf: de levensstijl zelf leven en verbonden zijn met de natuur. “Ik heb heel veel geluk gehad hier te mogen zijn, de oceaan en een paar goede golven. Het is zo simpel als dat. Met geld kun je het niet kopen, het is meer gewoon relaxed aan doen en genieten van wat je hier hebt.”
Surfen en het Californische imago veroverden de wereld en O’Neill volgde op de voet. O’Neill was niet langer alleen de toonaangevende wetsuit producent ter wereld, het was een manier van leven geworden! O’Neill Inc. spreidde haar vleugels uit en landde in Japan, Australië en Europa. Met een onconventionele markt benadering, werd het merk aangezet tot duizelingwekkende groeicijfers. Het surfen leidde weer tot het ontstaan van andere boardsporten—skateboarden, windsurfen, snowboarden, wakeboarden—de markt breidde zich uit tot ver voorbij het zoute water. O’Neill bemoeide zich met deze sporten en bracht haar producten over de hele wereld zeer agressief op de markt. De voornaamste kracht van O’Neill, al meer dan 45 jaar lang, zijn haar sterke wortels in de watersport industrie. O’Neill is niet zomaar een of andere luide, lawaaierige fantastische naam; het is een echte naam van een echte man die enorm heeft bijgedragen aan de watersport wereld.
Het werd tijd om op zoek te gaan naar nieuwe uitdagende sporten en evenementen en zodoende begon O’Neill met het veroveren van de bevroren golven. En omdat sneeuw slechts bevroren water is, sponsorde O’Neill de allereerste Snowboard Pro World Cup in 1988, en bleef sindsdien zeer nauw verbonden met het snowboarden, wat nog steeds tot uiting komt in de Swatch Boardercross World Tour gepresenteerd door O’Neill.
Vanaf het allereerste begin, erkende O’Neill het belang van de sporters, mannen en vrouwen. Hen ondersteunen en van hen te leren, werd heel belangrijk voor het bedrijf vooral omdat het de geloofwaardigheid van het bedrijf zeer ten goede kwam. Het promoten van de helden werd een belangrijk marketing instrument bij het benadrukken van de afkomst en de lifestyle, die ook zeer belangrijk werden voor het Team O’Neill: “Go big or go home!”
In de tachtiger jaren werden er veel windsurf evenementen georganiseerd. Er waren geen spectaculaire golven in Europa voor surfevenementen, maar er was veel wind en dus een ideaal klimaat voor het windsurfen. O’Neill produceerde promotie artikelen zoals folders en posters, en verkocht duizenden bedrukte T-shirts en stickers voor deze evenementen. Dit was de start voor het lanceren van de O’Neill lifestyle in Europa. Deze evenementen trokken veel toeschouwers naar het strand, maakte O’Neill zeer populair, en zo kwam de O’Neill sportkleding collectie tot leven! Tegenwoordig is Jack O’Neill nog steeds heel scherp wat betreft het sponsoren van funsport evenementen: de Wave Classics bij het windsurfen, de Wakeboard World Cups in Europa, de O’Neill Surf en Wakeboard Academies, de Boardercross World Tour en internationale zeil en beachvolleybal evenementen.
Stap voor stap groeide Team O’Neill ook naar andere sporten naast het surfen en windsurfen, zoals snowboarden, zeilen, beachvolleybal en wakeboarden. Tegenwoordig bestaat ons Team uit een grote groep professionele sporters.
O’Neill is door de jaren heen flink gegroeid. Op dit moment ontwerpen zij een sportkleding collectie voor meer dan 31 landen binnen Europa, met in elk land een selectief distributie netwerk. Om aan de groeiende eisen van de markt tegemoet te komen, is het O’Neill product aanbod verdeeld in verschillende segmenten:
O’Neill Collection: Deze bekende uniseks surf- en snowboard collectie bevat ook badkleding, streetwear en een accessoire lijn, tassen, zonnebrillen en sieraden. Boardcore Speciaal ontworpen core en actie kleding voor de echte surfers en boarders, zoals onze teamriders. Boardbabes De speciaal voor vrouwen ontworpen O’Neill Boardbabes collectie bestaat uit sportieve en tegelijkertijd sexy casual en actie kleding.
Dit gedeelte van de collectie laat een meer klassieke stijl van sport en casual kleding zien en vertegenwoordigt O’Neill’s passie voor het zeilen. O’Neill JuniorEen compleet aanbod aan straat- en actie kleding voor de jongere boarders en surf freaks.O’Neill FootwearEen complete collectie schoenen, ontworpen “to surf your feet”, voor heren, dames en kinderen.
O’Neill is nu de leider op het gebied van wetsuits en met water and snow verbonden kleding in Amerika, Australië, Japan en Europa. Met deze enorme organisatie, heeft Jack O’Neill nu volop tijd om zich te concentreren op zijn passies: surfen, zeilen, en het beschermen van de oceaan en het milieu. Hij organiseert de O’Neill Sea Odyssey, gratis educatieve cruises aan boord van de Team O’Neill Catamaran, met als doel kinderen kennis te laten maken met de microbiologie van de Monterey baai rond Santa Cruz: “ De oceaan heeft ons al zoveel gegeven, wij moeten ervoor zorgen dat we ook wat terug geven”.
Voor meer informatie over O’Neill, de collecties, evenementen and Team O’Neill, kijk op onze website, http://www.oneilleurope.com
Woods Modeweek
Het is best warm vandaag, maar wij hebben zoveel leuke collectie ...
Lees verder
Nieuw Ai&ko
Het nieuwe kinderkledingmerk Ai&ko koop je nu online bij Woods
Mis niet langer de nieuwste acties! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief
, in de kleur en maat is toegevoegd. Je kunt nu verder winkelen of afrekenen.
270489 bestellingen zijn al geplaatst
Laat naam en e-mailadres achter en ontvang een mail wanneer dit artikel goedkoper wordt.
Graag aandacht voor de rood gemarkeerde velden.
Wat is de gewenste maat?